פורסם ע"י avi tzavi
מאי 17, 2021
66 Views
0 0

פייסבוק נגד אינסטגרם: מה יותר טוב לשיווק העסק?

האם אני צריך למכור את המוצר שלי באינסטגרם או להסתמך על מודעות פייסבוק? התשובה תלויה בגורמים מרובים. מאמר זה יעזור לך להחליט

“האם כדאי לי להשתמש באינסטגרם כדי למכור את המוצרים שלי או שאני פשוט צריך לפרסם בפייסבוק?” זו שאלה שיזמים ובעלי עסקים שואלים את עצמם לעתים קרובות. תוכל למצוא את התשובה במאמר זה.

ישנם משתנים רבים שיכולים להשפיע על בחירת הערוץ לשימוש כדי לקדם את המוצרים או השירותים של החברה שלך. עלויות, הקהל הרצוי, הפורמט שבו אתה יכול לפרסם תוכן ואחרים.

נראה את המאפיינים העיקריים של כל ערוץ כדי שתוכל להחליט מה מתאים ביותר לצרכי העסק שלך.

למה להשתמש בפייסבוק לשיווק?

לפי המספרים, פייסבוק היא אחת מהרשתות החברתיות עם המשתמשים הפעילים הגלובליים ביותר, עם יותר מ -2 מיליארד. מתוכם, 96% בדרך כלל לגשת לאתר מהמכשירים הניידים שלהם.

תכונות עיקריות של פייסבוק

  • יכול לשמש לפילוח ובדיקת A/B.
  • ביצועי פרסום טובים יותר.
  • מתאים לעסקים חדשים.
  • תמונות וסרטונים פחות חשובים בפלטפורמה זו.

במובן זה, פייסבוק היא פלטפורמה אידיאלית להתחיל ללמוד איזה סוג של קהל מתעניין במוצר שלך. פלטפורמת הרשתות החברתיות עצמה מספקת כלים לסגמנטציה ובדיקות A/B, שיכולות להיות בעלות ערך רב לעסקים שרק מתחילים.

אם מה שאתה מוכר אינו חזותי במיוחד, פרסום תוכן בעל ערך בפייסבוק יהיה האפשרות הטובה ביותר. באפשרותך לנצל את תבנית הטקסט כדי לספק מידע נוסף אודות מה שאתה מציע.

למרות זאת, אם אתה רוצה לפרסם באינסטגרם, תצטרך דף עסקי בפייסבוק ושיהיה לך חשבון פייסבוק Business פעיל. אז בשלב מסוים תצטרך שתהיה לך נוכחות כלשהי בפייסבוק.

למה להשתמש באינסטגרם לשיווק?

לאינסטגרם, מצדם, יש לפחות מחצית ממספר המשתמשים הפעילים כמו לפייסבוק. מתוך מיליארדי משתמשים אלה, 68% משתמשים בפלטפורמה מדי יום.

תכונות עיקריות של אינסטגרם:

  • רוב המשתמשים הם בני דור המילניום ודור ה-Z.
  • מעורבות רבה יותר מאשר תוכן שפורסם בפייסבוק.
  • מאפשר לך ליצור קהילה נאמנה למותג.
  • מושלם לפריסת אסטרטגיות מיתוג.
  • תמונות וסרטונים הם המפתח בפלטפורמה זו.

מה הכוונה?

בניגוד לפייסבוק, הקהל באינסטגרם מורכב בעיקר מבני דור המילניום ודור ה-Z, או במילים אחרות, האוכלוסייה שמשתמשת בו נוטה להיות צעירה יותר. פעולה זו קובעת את המוצרים שאתה יכול או לא יכול לפרסם בפלטפורמה במידה מסוימת.

בממוצע, לתוכן שנוצר באינסטגרם יש שיעור מעורבות גבוה יותר מאשר לתוכן בפייסבוק. משמעות הדבר היא שאינסטגרם מספקת הזדמנות טובה יותר ליצור בסיס של צרכנים נאמנים ולכן היא פלטפורמה המאפשרת לך לפרוס אסטרטגיות מיתוג לעסק שלך.

מצד שני, וידאו הופך להיות יותר ויותר חשוב. אינסטגרם מאפשרת לך להשתמש בשתי צורות של וידאו (IGTV מיועד להעלאת סרטונים ארוכים יותר וסלילים מאפשרים לך לפרסם תוכן קצר ומהנה) בהתאם לאסטרטגיית השיווק שלך.

פייסבוק נגד אינסטגרם: במה כדאי לבחור?

בגלל התכונות הספציפיות של כל רשת, אינסטגרם היא ערוץ טוב יותר לשיווק שמעודד משתמשים לקיים אינטראקציה ישירה עם החשבון. יחד עם זאת, זה גם מאפשר לך לעשות שיווק באמצעות משפיענים להגיע לקהלים צעירים המבקשים להתבלט או לבנות את הזהות שלהם באמצעות הצריכה שלהם.

פייסבוק, מצדה, הרבה יותר יעילה עם קהלים מבוגרים, והיכן שפרסום בתשלום עדיין יעיל למדי. זה גם מאפשר לך לשתף תוכן מחשבונות אחרים ומאפשר גישה טובה יותר לאתרים חיצוניים (שכן אתה יכול להוסיף קישורים לפוסטים).

ללא תלות במאפיינים הספציפיים של כל רשת חברתית, כיום חשוב לשמור על נוכחות פעילה בערוצים שבהם נמצאים המשתמשים שלך. למרות שזה אולי נראה קשה לשמור על תקשורת בפלטפורמות מרובות בבת אחת, ישנם כלים המאפשרים לך לרכז מידע ואנשי קשר ולקיים איתם אינטראקציה במקום אחד.

קרא עוד על שיווק בפייסבוק

 

קטגוריות מאמרים:
שיווק דיגיטלי