פורסם ע"י avi tzavi
יול 21, 2021
69 Views
0 0

פייסבוק לעסקים: כל מה שאתם צריכים לדעת

פייסבוק היא כלי רב עוצמה לעסקים קטנים. למד כיצד להשתמש בדפי פייסבוק, מודעות וכלי מעורבות אחרים.

לפייסבוק יש יותר מ-2.91 מיליארד משתמשים פעילים, מה שהופך אותה לפלטפורמה חיונית למכירות עסקים קטנים ולשיווק במדיה החברתית.

  • דף עסק בפייסבוק יכול לחבר אותך ללקוחות ולהציע מידע מרכזי על העסק, המוצרים, השירותים והאירועים הקרובים שלך.
  • מודעות פייסבוק ומודעות Messenger הן דרכים ממוקדות ויעילות מאוד להגיע ללקוחות פוטנציאליים.
  • מאמר זה מיועד לבעלי עסקים קטנים המעוניינים להשתמש בפייסבוק כדי לשפר את אסטרטגיות השיווק והפרסום שלהם במדיה החברתית.

כל עסק קטן יכול להפיק תועלת מנוכחות בפייסבוק. עם יותר מ-2.91 מיליארד משתמשים חודשיים, Meta – השם החדש של חברת פייסבוק – מעניקה לעסקים קטנים דרכים רבות לקדם את השירותים שלהם, להגדיל את תמיכת הלקוחות ולהגדיל את המכירות וההכרה באמצעות פלטפורמת פייסבוק שלהם.

השימוש בפייסבוק עבור העסק הקטן שלך עשוי להיראות מאתגר מכיוון שהכללים והאלגוריתמים של הפלטפורמה משתנים לעתים קרובות. עם זאת, עם האסטרטגיות הנכונות, פייסבוק היא אחת הדרכים הטובות ביותר להשתמש במדיה חברתית לעסקים.

אחת החוזקות הגדולות ביותר של פייסבוק היא לאפשר לך לפלח קהל מסוים באמצעות קמפיינים ופרסומות בתשלום. הפלטפורמה שומרת כמות משמעותית של מידע על המשתמשים שלה, אשר יכול להיות יתרון בעת פילוח מודעות. בנוסף, יצירת דף עסקי בפייסבוק יכולה להיות כלי שיווק יעיל לעסקים קטנים.

הנה מבט על הדרכים השונות להשתמש בפייסבוק לטובת העסק שלך ולמקסם את המאמצים שלך.

מהו דף עסק בפייסבוק?

דף עסקים בפייסבוק הוא כמו אתר עסקי חינמי שחברות יכולות לבנות עליו כדי להרחיב את הנוכחות שלהם באינטרנט. בדומה לפרופיל פייסבוק אישי, דף העסק שלך בפייסבוק כולל פונקציונליות לשליחה וקבלה של הודעות, פרסום עדכונים, קבלת התראות ואינטראקציה עם תוכן של משתמשים אחרים באמצעות לייק, שיתוף ותגובה.

כמובן, בהתחשב בכמה חברות יש נוכחות בפייסבוק, תצטרך שהדף שלך יבלוט מהקהל כדי למשוך תשומת לב משמעותית לעסק שלך. אם אתה תוהה אם העבודה המושקעת בהבחנה בין החברה שלך בפייסבוק שווה את זה, היתרונות הרבים של דפי פייסבוק ביזנס עשויים לשכנע אותך להשקיע את הזמן.

היתרונות של דף עסק בפייסבוק

אם אתה יוצר דף פייסבוק עבור החברה שלך, אתה יכול להשתמש בו כדי לבצע את הפעולות הבאות:

1. פרט פרטי קשר בסיסיים.

אם אנשים תוהים מתי קו הטלפון או חלון הראווה שלך פתוחים, הם עשויים לבקר בדף הפייסבוק שלך כדי לגלות. הם גם ירצו לדעת את הכתובת שלך אם אתה חלון ראווה או דוא”ל קו התמיכה שלך אם אתה מציע שירותים מרחוק. דף עסק בפייסבוק הוא חנות חד פעמית לרישום כל המידע הזה.

2. ליצור קשר עם לקוחות חדשים וותיקים.

אפילו הלקוחות הנאמנים ביותר שלך לא רואים מה קורה בתוך העסק שלך על בסיס יומיומי – כלומר, אלא אם כן אתה משתף איתם באופן קבוע תוכן מבהיר של מדיה חברתית. דף פייסבוק הוא מקום נהדר לפרסם בו תמונות מתוך חלון הראווה או מאחורי הקלעים עם צוות התמיכה שלך. אתה יכול גם להגביר את מעורבות הלקוחות על ידי עדכון העוקבים על מוצרים והנחות חדשים.

3. הכירו את הקהל שלכם.

כשיש לך דף עסק בפייסבוק, תהיה לך גישה לנתוני שימוש ודמוגרפיה של קהלים. באפשרותך להשתמש בנתונים שסופקו כדי ליידע אסטרטגיית שיווק דמוגרפית חזקה ולפלח טוב יותר את הקמפיינים שלך.

4. להפחית את עלויות השיווק.

פתיחת דף עסק בפייסבוק היא חינמית, ותכונות שיווק וניתוח רבות נוספות בפייסבוק הן חינמיות או זולות. שילוב דף עסק בפייסבוק בתוכנית השיווק שלך הוא דרך מתמצאת בתקציב להגיע ליותר אנשים – פוטנציאל לקהל של מיליארדים – עם פחות כסף.

5. להגביר את תעבורת האינטרנט.

על ידי קישור לאתר האינטרנט של החברה שלך בדף העסק שלך בפייסבוק, תוכל להגדיל את התנועה לאתר שלך. ככל שתגיע יותר אנשים לאתר שלך, כך יגדל הסיכוי שאנשים יקראו תיאורים מעמיקים של המוצרים והשירותים שלך. יתרה מכך, אם אתה מוכר מוצרים באינטרנט, אנשים שקופצים מדף העסק שלך בפייסבוק לאתר שלך עשויים אפילו לקנות משהו.

6. לשפר את קידום אתרים.

דפי העסקים של פייסבוק טובים ליותר מאשר רק לנוכחות שלך במדיה החברתית; הם גם ברכה לדירוגים שלך בשאילתות מנועי חיפוש.

איך ליצור דף עסקי בפייסבוק

עכשיו שאתה יודע כמה מהיתרונות שיש דף פייסבוק לעסק שלך, הגיע הזמן להתחיל ליצור אחד. בצע את השלבים הבאים כדי להגדיר את הדף שלך:

1. צור את דף העסק שלך בפייסבוק.

השלב הראשון ביצירת דף עסק בפייסבוק הוא להבטיח שאתה מגדיר את סוג החשבון הנכון. זכור שאתה יוצר דף פייסבוק, לא פרופיל פייסבוק.

פרופיל הוא חשבון פייסבוק אישי שנועד לשתף מידע אישי ותמונות עם חברים ובני משפחה. דפים הם פרופילים ציבוריים המאפשרים לעסקים ולאנשי ציבור להתחבר לאוהדים וללקוחות. משתמשים רק צריכים “לסמן לייק” בדף כדי להתחיל לראות עדכונים מהדף בניוז פיד שלהם.

2. לענות על שאלות.

כדי ליצור דף עסק בפייסבוק,  https://www.facebook.com/pages/creation/ עליך כבר להיות בעל פרופיל אישי ולפעול בהתאם להוראות המופיעות על המסך. בעת יצירת דף, החברה תבקש מידע מסוים, כגון קטגוריה המתארת את הדף שלך ואת שם העסק שלך, כתובתו ומספר הטלפון שלו. חשוב לכלול כמה שיותר מידע כדי שלקוחות יוכלו לזהות בקלות את הדף שלך ולמצוא מידע על העסק שלך.

3. הוסף פרופיל ותמונות נושא.

יש לך אפשרות להעלות תמונות פרופיל ותמונות נושא לדף העסק שלך בפייסבוק. מומלץ לעשות זאת, שכן גרפיקה אטרקטיבית ומותג חזותי מובילים לשיעורי מעורבות טובים יותר בתוכן שלך.

4. מלאו את מקטעי העמוד המתאימים.

אתה יכול להוסיף מקטעים רבים לדף פייסבוק, אבל לא כל מקטע יתאים לעסק שלך. להלן כמה סעיפים שעליך לשקול להוסיף:

  • הביתה: סעיף זה הוא המקום שבו כל העדכונים והפוסטים שלך חיים. זה גם החלק הראשון שמשתמשים רואים כשהם מבקרים בדף שלך.
  • על: המקטע אודות הוא אחד החלקים החיוניים ביותר בדף הפייסבוק שלך. מלא אותו עם הכתובת שלך, פרטי העסק שלך, פרטי קשר, שעות וכתובת URL של אתר. אנשים רבים גולשים באינטרנט כדי למצוא מידע ספציפי על עסק; אל תאכזב את הלקוחות הפוטנציאליים שלך על-ידי השארת דף זה ריק.
  • קהילה: המקטע ‘קהילה’ הוא המקום שבו מופיעים פוסטים, תמונות וסרטונים מלקוחות. לקוחות יכולים גם לבדוק את החנות שלך כאן. זהו מקום מצוין עבור הקהל שלך לקיים אינטראקציה וללמוד עוד על החברה שלך.
  • אירועים: באפשרותך ליצור דפי אירועים ולקדם אירועים קרובים במקטע זה. ברגע שאתה יוצר אירוע בפייסבוק, אתה יכול להזמין אנשים ולשתף מידע ספציפי על כל זה במקום אחד.
  • מידע ומודעות: מקטע זה נועד להוסיף שקיפות לדף שלך. הוא מציג לעוקבים שלך מודעות פייסבוק שאתה מציג כעת.
  • מציע: באפשרותך לפרסם הנחות או מבצעים בסעיף זה. זוהי דרך קלה לעודד אנשים לבוא לדף הפייסבוק שלך. בקש מהלקוחות לסמן לייק בדף שלך ולמצוא עליו עסקה.
  • הצבות: סעיף זה מציג את כל הפוסטים שלך, כולל תמונות ועדכונים בציר הזמן.
  • הדעת: תחת הלשונית חוות דעת, לקוחות יכולים לכתוב ביקורת ולציין אם הם ימליצו על העסק שלך. דירוגים מופיעים בראש הדף שלך. למרות שבאפשרותך להסתיר את הכרטיסיה ביקורות, ייתכן שלא תרצה בכך, מכיוון שהיא מספקת משוב בעל ערך לך וללקוחות פוטנציאליים. ביקורות עוזרות לאמת את העסק שלך ומקלות על הלקוחות להמליץ על המוצרים או השירותים שלך.
  • שירותים: באפשרותך להציג את השירותים שלך במקטע זה. אתה יכול גם להוסיף מידע על ההתמחויות שלך – כולל תמונות, תיאורים ותמחור.
  • תמונות: הכרטיסיה ‘תמונות’ כוללת את התמונות שפרסמת בציר הזמן שלך.
  • חנות: אתה יכול להוסיף את המלאי שלך למקטע זה כדי שמשתמשים יוכלו לקנות את המוצרים שלך ישירות מפייסבוק. המכירות נשלחות לחשבון הבנק שלך, וזו דרך קלה להתחיל להתעסק במסחר אלקטרוני.

מהן מודעות פייסבוק ופוסטים מקודמים?

אם אתה נתקל בבעיות בהגעה אורגנית למשתמשים, נסה אפשרויות פרסום בתשלום כמו פוסטים מקודמים או מודעות פייסבוק. פוסטים מקודמים הם פוסטים שאתה מציב בדף הפייסבוק שלך; אתה משלם תשלום כדי “לקדם” את הפוסט לקהל יעד. מצד שני, מודעות פייסבוק מציעות יותר אפשרויות פונקציונליות ומיקום.

פוסטים מקודמים ומודעות פייסבוק מקלים על פילוח קהל מסוים. פלח אנשים שאוהבים את הדף או פלח השוק שלך לפי מיקום, גיל, מין ותחומי עניין. מכיוון שהפלטפורמה אוספת נתוני משתמשים, היא יכולה למקד את הפרסומת שלך לאלה שסביר ביותר שיתעניינו במוצר או בשירות שלך.

להשתמש בפוסטים מקודמים או במודעות פייסבוק?

פוסטים מקודמים ומודעות פייסבוק יכולים להיות מרכיבים בעלי ערך באסטרטגיית השיווק שלך.

הנה כמה יתרונות של פוסטים מקודמים:

  • טקטיקה פשוטה: פוסטים מקודמים הם הדרך הפשוטה ביותר לפרסם בפייסבוק. אתה בוחר את קהל היעד שלך, מגדיר תקציב וקובע את אורך הקמפיין. כשהפוסט יאושר, קהל היעד שלך יראה את הפוסט בניוז פיד שלו במהלך הקמפיין.
  • פרסומת מקוונת: למרות שיש להם פחות אפשרויות התאמה אישית, פוסטים מקודמים עדיין נחשבים למודעות ויירשמו כמודעות בדוח החיוב שלך.
  • מודעות למותג: פוסטים מקודמים הם דרך מצוינת לבנות מותג, לטפח מודעות למותג ולזכות בתגובות ושיתופים.

אלה הן תכונות מרכזיות של מודעות פייסבוק מסורתיות:

  • אפשרויות התאמה אישית: יש לך יותר אפשרויות התאמה אישית עם מודעות פייסבוק.
  • כלי תמיכה: אתה תיצור מודעות פייסבוק בפלטפורמה המקיפה של ‘מנהל המודעות’.
  • שיתוף יצירתי: יש לך אפשרויות כמו שיתוף המודעה באינסטגרם, סטוריז באינסטגרם וב-Messenger, ובחירת מיקומי מיקום, כמו בצד של הניוז פיד.
  • שליטה גבוהה יותר: אתה יוצר ומנהל את המודעה, ובוחר מטרות כמו מעקב אחר המרות ויצירת לידים. אתה מקבל גם יכולות פילוח עמוקות יותר.

טיפים להצבת מודעות פייסבוק

מאחר שפוסטים מקודמים הם פשוטים עם פחות אפשרויות, נתמקד במקסום האפקטיביות של מודעות פייסבוק שלך. עם זאת, רבים מהטיפים האלה חלים גם על פוסטים מקודמים.

1. הגדר יעדים למודעות.

מודעות הן היעילות ביותר כאשר יש להן מטרה ברורה. מטרה ברורה גם תעזור לך לעקוב אחר התקדמות המודעה שלך ויכולה לעזור לך להעריך אם אסטרטגיית השיווק שלך זקוקה לכוונון. לדוגמה, ארגונים מסוימים רוצים להשתמש במודעות כדי למשוך תשומת לב של אנשים, בעוד שאחרים רוצים שאנשים יקיימו אינטראקציה עם תוכן או קישורים.

פייסבוק מגדירה שני סוגי מודעות נפוצים – דינמיים והפניה – כדי לעזור לעסקים להשיג את היעדים שלהם. מודעות דינמיות מקדמות פריטים רלוונטיים מקטלוג המוצרים שלך ומפלחות אותם מחדש לאנשים שגילו עניין באתר שלך. מודעות לידים מספקות לצופים דרך קלה להשיג את המידע שהם מחפשים.

2. בחר את הקהל שלך ובחר את המיקום.

כדי לפלח את הקהל הנכון, עליך להגדיר את תפוצת המודעות. פייסבוק מאפשרת לך להתאים את הקהל שלך באמצעות הקריטריונים הבאים: מיקום, דמוגרפיה, תחומי עניין, התנהגות וקשרים.

המיקום יכול לעזור לך עם אסטרטגיית שיווק מקומית, לצמצם אנשים באזור הכללי שלך שעשויים למצוא את המוצרים או השירותים שלך רלוונטיים יותר ממישהו במדינה או במדינה אחרת. דמוגרפיה מאפשרת לך לבחור את טווח הגילאים, המגדר ותואר התפקיד של קהל היעד שלך.

קמפיינים באינסטגרם וסטורי

השתמש בקריטריוני תחומי העניין, ההתנהגות והחיבורים כדי לצמצם עוד יותר את הקהל שלך.

3. הגדר את התקציב שלך.

כפי שהוזכר קודם לכן, ‘מנהל המודעות’ הוא כלי ניהול המודעות של פייסבוק. הוא מאפשר לך לרכוש מודעות לפייסבוק, אינסטגרם ו-Audience Network, המציגות מודעות פייסבוק באפליקציות של בעלי אתרים אחרים.

קניית מודעה דורשת ממך ליצור מודעה ולאחר מכן לשלוח אותה למכירה הפומבית של המודעות של פייסבוק. המכירה הפומבית של המודעה מאפשרת לך להגדיר את הפרמטרים המשמשים להצגת המודעה – כולל התקציב שלך. יהיה עליך לקבוע כמה כסף אתה רוצה להוציא מדי יום ולאורך זמן.

המכירה הפומבית של המודעות של פייסבוק דורשת ממך להגדיר “הצעת מחיר”, שהיא הסכום המקסימלי של הכסף שאתה מוכן לשלם כשמישהו רואה או מקיים אינטראקציה עם המודעה שלך.

4. צור עותק מודעה משכנע.

בשיווק, הכל בסופו של דבר חוזר לכמה טוב העותק שלך, ומודעות פייסבוק אינן שונות. לא משנה איזה סוג מודעה תבחר להציג, העותק שאתה כותב חייב לדבר ישירות ללקוח האידיאלי שלך ולגרום לו לרצות להאזין לך. כדי לעשות זאת ביעילות, אתה צריך לדעת בדיוק מי אתה מיקוד ומה אתה רוצה שהם יעשו.

להלן הרכיבים העיקריים הכתובים של המודעה:

  • כותרת: תתחיל עם הכותרת. אל תמלא אותו ברשימה משעממת של תכונות או בז’רגון שיווקי בוטה. במקום זאת, לעשות את זה שיחה ומרתקת. בעת פיתוח המודעה, השדה המופיע ככותרת הוא למעשה המשפט הראשון מעל התמונה; זה צריך להיות טוב כמו השורה הראשונה ברומן האהוב עליך אם אתה רוצה שאנשים ימשיכו לקרוא במקום לגלול בעבר.
  • תיאור: השתמש בשדה התיאור כדי להילחם בהתנגדויות הצפויות. טקסט זה יוצג באופן בולט מתחת לתמונה והוא גלוי בקלות מבלי שהצופה ילחץ כדי לקרוא עוד. אם הצופים ילמדו שההצעה שלך היא לגמרי בחינם או שיש להם ערובה להחזר כספי בזמן שהם גוללים, ייתכן שתגרום להם לעצור ולשקול מחדש.

זכור שסביר להניח שיהיה צורך לשנות את העותק שאתה כותב עבור פלחי קהל שונים גם אם ההצעה זהה. בנוסף, זה חיוני כדי לנסות שילובים שונים ולבדוק אותם כדי לקבוע את היעיל ביותר.

5. השתמש בתמונות ובווידאו.

אתה צריך סוכריות עיניים אם אתה רוצה שאנשים ישימו לב לעותק שלך. זו יכולה להיות תמונה שאוצרת בקפידה שמבטאת חזותית את ההצעה או המותג שלך, או שזה יכול להיות סרטון שאנשים ירצו לצפות בו.

אם אתה משתמש בתמונות מלאי, השתמש בתמונות באיכות גבוהה הרלוונטיות לעותק הפרסום. לפייסבוק יש כמה כללי תמונה וטקסט לגבי סוגי תמונות ויחס המילים המותר בתמונות מודעות.

לעתים קרובות זה יכול להיות יעיל יותר לבחור סרטון למודעות פייסבוק שלך. אנשים אוהבים לצפות בסרטונים באינטרנט, ועריכת וידאו קלה מתמיד הודות לתחום ההולך וגדל של אפליקציות לעריכת וידאו ידידותיות למשתמש.

6. צור מודעות Messenger.

מודעות Messenger עדיין נמצאות בשלב השיווק של המערב הפרוע, מה שהופך אותו לזמן האידיאלי לקפוץ על העגלה. הדבר הנפלא במודעות Messenger הוא שהן מועברות ישירות לאפליקציית Messenger של הלקוחות, יחד עם הודעות מחבריהם, עמיתיהם לעבודה ובני משפחתם. זהו מרחב אינטימי שעדיין מרגיש מאוד אישי, בעיקר משום שמעט עסקים משתמשים בפלטפורמה זו.

זה חיוני כדי לשמור על תחושה זו של אינטימיות בחזית המוח שלך בעת יצירת חוויות מודעות עבור Messenger. כדי לעשות זאת ביעילות, תרצו להשתמש בשירות צ’אטבוט כדי לבנות קמפיינים מלאים. תהליך זה מאפשר לך לשאול את המנויים שלך שאלה או להציע להם משהו בעל ערך. לאחר מכן תוכל ליצור חוויה אוטומטית שתזיז אותם הלאה לאורך משפך המכירות באופן שמרגיש פחות כמו מגרש מכירות ויותר כמו חבר שמציע עצות.

7. למד את יסודות הפרסום בפייסבוק.

הספציפיות של פילוח המודעות של פייסבוק עברה דרך ארוכה בשנים האחרונות. בשלב מוקדם, היו כמה גישות של פגע או החמצה ליצירת מודעות פייסבוק. כעת, הפלטפורמה מאפשרת לך לבחור את סוג הקמפיין שאתה רוצה להציג, מטרות מפורטות וקהלים מותאמים אישית.

אתה יכול גם להציג גרסאות מרובות של אותן מודעות כדי לקבוע מה יעיל יותר ולהגביל את הסכום שאתה מוציא על ידי הקצאה קפדנית של התקציב שלך לפי יום ומודעה.

אם כל זה נשמע מורכב, זה בגלל שזה. חשוב לקחת את הזמן וללמוד את היסודות של הגדרת הקמפיין שלך כראוי. העתקה מדהימה וגרפיקה מושכת תשומת לב כבר לא מספיקים.

טוב להבין איך מודעות פייסבוק עובדות, אבל אם אין לך זמן להתעדכן בהן ובעדכונים שלהן, בקש עזרה ממשווק שמיומן בהן.

 

קטגוריות מאמרים:
שיווק דיגיטלי