פורסם ע"י מדור פרסום
מאי 18, 2022
17 Views
0 0

איך להצליח עם שיווק באינסטגרם לעסק

השיווק באינסטגרם באמת עלה באש לאחרונה, כשיותר ויותר מותגים ממותגים עולמיים ועד חנויות קטנות של אמא ופופ, מחנויות מקוונות ועד לבגדי לבנים וקופצים על הרכבת. אז איך קופצים לתמהיל הצפוף ממילא הזה ובעצם מצליחים?

עם אינסוף הזדמנויות לבנות את המותג שלך, לפתח מערכות יחסים עם צרכנים, להשיג חשיפה ולבצע מכירות, אפשר להבין שאתה עשוי להרגיש מוצף איך להתחיל את אסטרטגיית השיווק שלך באינסטגרם. 

אל תדאג חבר! אתה במקום הנכון.

מה זה שיווק באינסטגרם?

במילים פשוטות, שיווק באינסטגרם הוא האופן שבו מותג מפרסם, מתנהג ומקיים אינטראקציה באינסטגרם למטרות של מודעות למותג, השגת עוקבים והשפעה על מכירות.

ישנן מספר אסטרטגיות וכלים זמינים למשווקים המעוניינים להשתמש באינסטגרם לקידום המוצרים והשירותים שלהם, ואנו נסקור את כולם היום.

יצירת אסטרטגיית שיווק באינסטגרם

אסטרטגיית האינסטגרם של כל מותג תהיה שונה בהתאם לסגנון שלך, לסוג העסק שבו אתה נמצא והמטרות שלך. עם זאת, לחשבונות מותג אינסטגרם מצליחים יהיה זה במשותף: מיקוד הדוק, קוהרנטיות ויזואלית ברורה ועקביות עם כיתובים והאשטאגים .

1. ודא שיש לך חשבון עסקי! 

הנה המדריך שלנו לאינסטגרם לעסקים שעובר יצירת פרופיל עסקי באינסטגרם. עם חשבון עסקי, יש כמה תכונות עיקריות שתפתח, והחלק הטוב ביותר הוא שזה בחינם וקל להגדרה!

חשוב לציין שחשבון עסקי באינסטגרם עדיין לא מעניק לך את כל התכונות הזמינות לחשבונות עם 10,000 עוקבים. אבל תוכל לעקוב אחר תובנות וניתוחים, ולכלול CTAs כמו “צור קשר” “התקשר” או “הזמנה” בפרופיל שלך.  

2. מהן היעדים העסקיים שלך לאינסטגרם?

לפני שתתחיל את הכיף של יצירת סיפורים ופרסום תמונות, משווקי אינסטגרם צריכים להיות בעלי סט ברור של יעדים, קווים מנחים ו-KPI.

הבנה של מה אתה רוצה להשיג עם מאמצי השיווק שלך באינסטגרם תעזור לך להתעמק בסוגי התמונות, הכיתובים והסיפורים שאתה מפרסם, בנוסף ליחס השיתוף וסגנון המעורבות שלך. הנה כמה רעיונות למטרות שאינסטגרם יכולה לעזור למשווקים להשיג:

הגדלת המכירות

ודא שאתה משתמש בתכונת הקניות ושתף מהדורות מוצרים, מכירות ותחרויות עם הסטוריז שלך. אתה יכול גם לקדם את הפוסטים שלך כדי לעמוד מול עיניים נוספות.

הגדל את הפופולריות באמצעות מפה לאוזן

שיתוף בסטוריז שלך כאשר אתה מוזכר, לוודא שאתה מציג האשטאג ממותג באופן בולט בביוגרפיה שלך כדי שאנשים ידעו איך להופיע, וזה יהיה גם רעיון טוב לשתף פעולה עם ננו ומיקרו-משפיענים.

שמור על קשר עם המתחרים

האם המתחרים שלך הורגים את זה באינסטגרם עם מעורבות מסיבית ומספרי עוקבים? ברור שהם מוציאים משהו מהפלטפורמה והשקיעו זמן כדי שזה יקרה. 

תסתכל מקרוב על ההאשטאגים שהם משתמשים בהם, סוג התוכן שהם מפרסמים ובאילו כלי שיווק באינסטגרם הם משתמשים הכי הרבה (האם הסטוריז שלהם הם מחשבה שלאחר מכן או האירוע המרכזי? אולי הם עושים יותר פוסטים ארוכים ב-IGTV). לאחר מכן תוכל להשקיע באותם תכונות או להתרחב למרחבים שהם לא שמים לב אליהם. בדוק את הניתוח שלך על בסיס קבוע כדי לראות איך אתה מדורג עם המתחרים.

3. מי הקהל שלך?

לאחר שתגדיר את המטרות שלך, הגיע הזמן לקבוע את קהל היעד שלך , מה שיסביר עוד יותר את סוג התוכן שאתה מפרסם.

מקום טוב להתחיל בו הוא לעקוב אחר האשטאגים הקשורים לענף שלך ולראות אילו סוגי תוכן הצרכנים והמתחרים שלך מפרסמים. 

כמה אפקטיבי שיווק באינסטגרם?

ובכן, כמו כל אסטרטגיית שיווק, אתה תוציא מאינסטגרם את מה שתשקיע בה. אם אתה מרשה לעצמך זמן לבנות עוקבים, צור קשר עם הבאים, עבוד עם המשפיענים הנכונים , השתמש בקניות באינסטגרם אם אתה אתר מסחר אלקטרוני, השתמש במודעות אם זה בתקציב שלך, ותיצור תוכן מוצק ומלוכד מבחינה ויזואלית, אז אינסטגרם תניב יתרונות למותג שלך. אנו ניכנס לאסטרטגיות אלו ועוד להלן.

אופטימיזציה של דף הפרופיל שלך באינסטגרם

אל תחסכו באופטימיזציה של פרופיל האינסטגרם שלכם. זה אולי לא נראה שווה את זה בהתחשב בכמה שטח קטן זה. אנשים פשוט הולכים ישר לתמונות נכון? 

ובכן, אולי, אבל הביוגרפיה, תמונת הפרופיל, הקריאה לפעולה, הקישור לאתר ומדגישי אינסטגרם מספרים עליך הרבה. בעולם של היום של צרכנים מוסחים, אתה לא רוצה לתת להם שום תירוץ להמשיך הלאה מהפרופיל שלך בלי לעקוב. 

זה שטח קטן, אבל זה סופר חשוב. זה המקום שבו אתה מספר לאנשים מי אתה ומה אתה עושה במעט מאוד מילים. קופירייטרים של מדיה חברתית, זה הזמן שלכם לזרוח. 

1. ביוגרפיה באינסטגרם

ספירת התווים עבור ביו אינסטגרם היא 150. אתה צריך לכסות מי אתה, מה אתה עושה וכל תיאור אחר שאתה רוצה לצרף למותג שלך. לעתים קרובות מותגים משתמשים במרחב הזה כדי להדגיש את הקמפיינים הנוכחיים או את תמיכתם בנושא צדק חברתי עכשווי כמו BLM. אם יש לך האשטאג ממותג, הביוגרפיה היא מקום נהדר לשים אותו.

טיפ : אמוג’י הם דרך מצוינת להפיח חיים בביוגרפיה שלך. ועבורכם טיפוסי מילים יותר, זו דרך מצוינת להגדיל את ספירת התווים שעליך לעבוד איתם! במקום “הקשב” אפשר להשתמש באימוג’י האוזן, במקום “אנחנו מתמחים בהפקת וידאו” אפשר להשתמש באימוג’י צפחה או מצלמה.

זכור שיש לך רק קישור אחד, אז אם יש דברים אחרים שאתה עושה שאתה רוצה להפנות אליהם, הטקסט הביוגרפי שלך הוא המקום לעשות זאת. 

2. הבהרה

שורת ההדגשים שלך (סמלים עגולים שבלחיצה מביאים את המשתמש לסיפור שמור באינסטגרם או לקבוצת סטוריז) נותנת למבקרים בפרופיל האינסטגרם שלך מבט מהיר על סוגי הסטוריז שאתה מפרסם. הם יכולים לבחור כאלה שהם מעניינים כדי לקבל מושג טוב יותר על האופן שבו המותג שלך משתמש בסיפורי אינסטגרם. 

טיפ : הבהרה בסיפורי אינסטגרם בדרך כלל מסווגים או נושאים. יש לך מעט מאוד מקום לכותרת לכל הדגשה, אז היצמד למילה אחת או שתיים אם אפשר. 

אין כללים קשיחים ומהירים לפורמט הטוב ביותר של Stories Highlights, עם זאת, רוב המותגים מעדיפים גישת עקביות של אייקונים. 

אינסטגרם ידועה לשמצה בכך שהיא קמצנית עם הזדמנויות קישור. (סיבה נוספת שחלק מהמשווקים עשויים לא להאמין לגבי התועלת שלה). מסיבה זו, הקישור בביו שלך חשוב ביותר. בעוד שדף הבית של אתר אינטרנט הוא הקישור הנפוץ ביותר לכלול כאן, אתה יכול גם להשתמש במקום כדי לקדם פרסום מוצר, קמפיין, תחרות או הכרזה מיוחדת. 

רוב האנשים כבר רגילים לראות “קישור בביוגרפיה” בכתוביות באינסטגרם, ומותגים התרגלו לעדכן את הקישור הזה באופן קבוע כדי להתכתב עם הפוסט האחרון. 

טיפ : בגלל האופן שבו האלגוריתם של אינסטגרם עובד, אתה צריך להיזהר מלשייך את הקישור הביולוגי שלך לכל דבר רגיש בזמן. אם אתה מפרסם פוסט על הצעה לזמן מוגבל, ומפנה את המשתמשים לקישור הביוגרפי שלך, עד שחלק מהמשתמשים יראו את הפוסט הזה, ייתכן שהקידום כבר הסתיים. עבור מבצעים רגישים לזמן, קישור “החלק למעלה” מ-Instagram Stories יתאים יותר.

אינסטגרם הפעילה לאט לאט יותר ויותר הזדמנויות לקישור דרך תכונות אחרות שלה, כמו IGTV ופוסטים של קניות.

4. תמונת פרופיל

תמונת הפרופיל באינסטגרם היא עגולה ובגודל 320 על 320 פיקסלים. זה צריך לייצג את החברה או המותג שלך בצורה ברורה. רוב העסקים באינסטגרם משתמשים בגרסה מעגלית של הלוגו שלהם. בין אם אתה משתמש בתצלום של אדם או אובייקט או בגרפיקה, הכללים הבסיסיים שיש לפעול לפיהם הם: לא עסוק מדי, לא קרוב מדי, באיכות טובה ובפוקוס.

5. CTAs

זוכרים שאמרנו שחשבון עסקי הוא הצעד הראשון לאסטרטגיית שיווק יעילה באינסטגרם? זו אחת הסיבות הרבות לכך! פרופיל עסקי מאפשר לך לפרסם CTAs בפרופיל שלך, מה שנותן לעוקבים שלך דרכים קלות ליצור קשר.

ה-CTAs הבסיסיים הזמינים הם : התקשר, אימייל, הזמנת אוכל, הזמן עכשיו, הזמן

הגברת המעורבות באינסטגרם

כעת, כשיש לך עוקבים, השלב הבא הוא לעודד מעורבות – המרכיב הקריטי בהצלחת השיווק שלך במדיה החברתית. מעקב גדול הוא חסר משמעות אם הוא באיכות נמוכה.

הנה כמה טיפים מובילים להגברת מעורבות פרסום בפייסבוק – מודעות פייסבוק :

1. פרסם תוכן שמעורר שיחה.

מעורבות עשויה להיות קשה להשגה על ידי המספרים הקשים הקרים, אבל הרעיון הוא פשוט: פרסם תוכן שאנשים לא רק נהנים ממנו אלא גם מדברים עליו. זה אומר שהם משאירים תגובות, משתפים בסטוריז שלהם ומתייגים את החברים שלהם (“@mybestfriend פשוט חשב שתאהב את זה!” הוא עצום כשמדובר בהגדלת ספירת העוקבים שלך וגם ניתוח המעורבות שלך).

כאשר בוחנים את ההיבט השיחה, זכרו את נקודות המפתח הללו: 

אותנטיות

משתמשי המדיה החברתית של היום, במיוחד קהלים צעירים יותר, אוהבים מותגים אותנטיים ומוכווני ערכים. אינסטגרם היא הפלטפורמה המושלמת לשבירת הקיר הרביעי ולהראות קצת מאחורי הווילון. שקול סרטונים מאחורי הקלעים וצילומים גלויים. תן לעוקבים שלך להכיר את האנשים מאחורי המותג. הערה: כפי שציינו קודם, לכידות חזותית היא המפתח להצלחה באינסטגרם, אז כדי להראות צד לא מלוטש יותר, שקול לפרסם תוכן BTS בסטוריז ובסלילים שלך.

תתערבו בחזרה

בדיוק כמו שיחה בעולם האמיתי, מעורבות באינטרנט היא לא חד-סטרי. היו ידידותיים, ענו על שאלות והשבו בחזרה להערות בתור המותג שלכם כדי לבסס קו בסיס של הקשבה בפועל, לעומת פשוט לשבת בחיבוק ידיים ולחכות שההערות יתגלגלו (הן לא יגיעו). 

2. Hashtags

Hashtags יעילים להפליא בשימוש נכון. השתמש בהם בכתוביות הפוסטים, בסיפורים ובתגובות לחשיפה מקסימלית, כל עוד הם מתאימים לאותנטיות. האשטאגים ממותגים הם הטקטיקה המושלמת של אינסטגרם לעידוד UGC (תוכן שנוצר על ידי משתמשים). זה מקל עליך לשתף פוסטים כאשר משתמשים מתייגים אותך, ובכך מעודד מעורבות רבה יותר! לא בטוחים איך ואיפה להשתמש בהאשטאגים? עיין במדריך ההאשטאג האולטימטיבי שלנו לקבלת הטיפים המובילים.

משתמשי אינסטגרם יכולים גם לעקוב אחר האשטאגים, שזו דרך פופולרית מאוד לגלות פרופילים חדשים. אז בחר את התגים שבהם אתה משתמש בחוכמה, ופרסם אותם באמצעותם באופן עקבי (אך לא רובוטית), כך שעוקבים אחר התגים האלה יראו את הפוסטים שלך באופן קבוע בעדכונים שלהם ויקשרו את הנושאים האלה איתך.

טיפ : הימנע מלהראות ספאמי עם פריצת הסיפורים הזו: הפוך את טקסט ההאשטאג לצבע זהה לצבע הרקע שלך, צמצם, והצב אותם זה על גבי זה או מאחורי מדבקה. הם יהיו בלתי נראים והסיפור שלך עדיין יופיע כאשר מישהו יחפש אחד מהתגים האלה. אבל היזהר – ספאם הוא ספאם גם אם (או אולי במיוחד אם) אתה מסתיר אותם. אז השתמש רק בהאשטאגים שרלוונטיים למותג שלך, לתעשייה וספציפיים לסטורי.

כמה hashtags מותר בפוסט באינסטגרם?

30 הוא המספר המרבי של hashtags שאתה יכול להוסיף לפוסט או תגובה באינסטגרם. עם זאת, רוב המחקרים מראים שהנקודה המתוקה היא איפשהו בין 3-5. כמובן, אין חוקים קשוחים.

3. השתמשו בסטוריז באינסטגרם

אחת התכונות האהובות והמשומשות ביותר של הפלטפורמה, סיפורי אינסטגרם יכולים לעזור לך לשפר באופן דרסטי את המעורבות שלך. ראשית, הם עוסקים בטבע – תמונות וסרטונים שצולמו ושותפו ברגע; תוכן חולף שנעלם לאחר 24 שעות ויוצר תחושת דחיפות. 

עם סטוריז, אתה יכול להראות לקהל שלך את תחושת האותנטיות האמיתית הזו עם פוסטים מחוץ לרצועה, קטעים מאחורי הקלעים ושיתוף טיזרים למוצרים הקרובים. אתה יכול לקבל משוב על ידי יצירת סקרים, ולבנות מערכות יחסים על ידי שיתוף הפוסטים של השותפים והמשתמשים שלך. אתה יכול גם להתייחס לסיפורים כאל עוד משפך מכירה, שמוביל לקוחות לאתר שלך. 

טיפ : ברגע שתקבלו 10,000 עוקבים, תוכלו להוסיף תכונת “החלקה למעלה” לסטורי שלכם, מה שנותן לכם עוד הזדמנות קישור מהפלטפורמה של אינסטגרם.

קטגוריות מאמרים:
שיווק דיגיטלי