פורסם ע"י ad clays
אפר 15, 2021
133 Views
0 0

כיצד להניע את התלמידים להיות סופרים יצירתיים?

כיצד להניע את התלמידים להיות יצירתיים
כיצד להניע את התלמידים להיות יצירתיים

Share Tweet Pin it WhatsApp

כמה אסטרטגיות וטיפים מפורטים כאן שיעזרו להם בתהליך הכתיבה היצירתית שלהם.

למרות הדמיון הבלתי מוגבל, התלמידים מתקשים בכל הנוגע לכתיבה יצירתית. הם רואים את הדמיון שלהם כמדבר יבש עם רעיונות או מחשבה נדירים או מחשבה לבטא במילים.

למה אינרציות כזו של דמיון?

למרבה המזל, ניתן לרפא את הרעב במדבר של המוחות היצירתיים, אם מלמדים כתיבה יצירתית ביעילות, הדמיון יהיה עם רעיונות יצירתיים הממתינים לביטויו.

1. צור הנחיות שמעוררות השראה בתלמיד 

המורים צריכים ליצור הנחיות מעוררות השראה ומקוריות כגון זיכרונות מקוריים, למשל, לבקש מהתלמידים לכתוב על כמה רגעים מעוררי השראה שהם לעולם לא יוכלו לשכוח.

בקש מהם לכתוב על תרחישים דמיוניים, או על כתיבת טקסט מוכר במיוחד טקסט מנטור שניתן על ידי המנטורים שלהם. למשל, לכתוב סוף חלופי לסיפור האהוב עליהם.

תן להם משפטים מובילים כמו אוו, ספר לי עוד… משפטים אלה מפתים וקובעיים את הטון והכיוון של הכתיבה היצירתית שלהם.

2. לחפור עמוק יותר לתוך ההנחיות

למדו את התלמידים שלכם כיצד הם יכולים לחפור עמוק יותר ולפרוק את ההנחיות לרעיונות מרתקים ויצירתיים יותר.

לחפור עמוק יותר יכול להיעשות עם שאלות נבוח, למשל:

“כשהסתכלתי עליה, נדהמתי. איכשהו למחרת …”

עכשיו אתה יכול לשאול שאלות לתלמידים על מה שקרה למחרת?

מה גרם לו כל כך להדהים לראות אותה?

בדרך זו אתה דוחף בעדינות תלמידים לחקור עמוק יותר ולחשוב מעבר לקווים.

3. פעילויות חימום לכתיבה

אחת מפעילויות החימום יכולה להיות כתיבה חופשית. תן זמן בערך 10 דקות לתלמידים לשפוך את כל הרעיונות על הדף ולא לדאוג דקדוק ואיות.

סוג זה של פעילות חימום מאפשר לתלמידים לקבל מושג טוב וברור יותר על תחומי העניין שלהם. היא בונה מיומנויות המסייעות להם לתקן את אי הוודאות שלהם בכתיבתם.

4. תכנון הרעיונות הפזורים

לאחר שרשמה את כל הרעיונות הגולמיים, השלב הבא הוא למקם את כל הרעיונות האלה יחד ולגבש תוכנית. זה הופך למפות דרכים לתהליך הכתיבה.

5. הפקת טיוטות גסות

לאחר תוכנית מוכנה, התלמידים מוכנים כעת לקחת את הצלילה לכתיבת הטיוטה הראשונה שלהם. אבל לפני שהם מתחילים, תגיד להם איך טיוטה צריכה להיראות.

טיוטה צריכה להיות מבולגנת, ועבודה בתהליך.

התלמידים צריכים להזכיר שאם הם מחכים למילים מושלמות שיבואו אליהם, התוצאה תהיה דפים ריקים. הם צריכים להיות אמיצים מספיק כדי לקחת כמה סיכוני כתיבה ולהיות לא מושלמים.

6. משוב עמיתים חשוב

משוב מהעמית הוא דרך בונה המאפשרת לתלמידים רעיונות נוספים כיצד לשפר את הכתיבה שלהם על ידי הערכת הבהירות, הרעיונות והשימוש של זה בשפה.

7. שלבי העריכה

עם טיוטה מוכנה ומשוב ביד, התלמידים צריכים עכשיו לעבור על זה ולצחצח אותו עם הנגיעות הסופיות.

בשלב זה, חשוב לקוראים לעבור את הכתיבה היצירתית שלהם בעין בוחנת.

קטגוריות מאמרים:
לימודים